duminică, 12 iunie 2016

dulceata de cirese....si sirop de cirese

...daca este sezonul cireselor , sa facem si noi o dulceata si un sirop de cirese.....
ingrediente :
-cirese , curatete de codite si cu samburi scosi.....1,5 kg
-zahar 1 kg... in functie de cat de coapte sunt ciresele
-zeama de la o lamaie
.....sa incepem....acum depinde de cantitatea de cirese curate aveti....la mine a fost vorba de 4 kg ....eu v-am dat proportia pt 1 kg...deci peste ciresele curatate am  [us 1\2 kg se zahar si le-am lasat la frigider cam 2-3 ore ...intr-e timp am pus 41 kg de zahar in opala si 150 ml de apa la fiert...cand incepe sa fiarba si se leaga siropul adaugam ciresele si zeama de lamaie....fierbem atat cat fierb ciresele si incepe sa scada siropul....in rest procedura obisnuita...borcane sterilizate,  dulceata in ele, capace puse si borcane intoarse....nebunieeee,,,,ce ramane , un sirop nemaipomenit...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu