duminică, 17 aprilie 2016

tort kodrit kadir

....am vazut reteta , mi s-a parut interesanta si am zis sa incerc....a-si spune ca este o combinatie intre crema de zahar ars si o prajitura inteligenta...
       ingrediente :
-pt blat :
-2 oua
-100 gr de zahar
-100 gr de faina
-100 ml de ulei
-100 de ml de lapte
-esenta de brandy sau chiar un pic de coniac
-4 linguri de cacao
-un praf de copt
- pt crema :
-5 oua
-800 ml de lapte
-200 gr de zahar
-esenta de ce vreti voi...eu am pus de portocale
- pt caramel :
-5 linguri de zahar
...sa ne apucam de treaba...eu am folosit un vas de yena rotund ...punem cele 5 linguri de zahar la topit in vas si cand incepe sa se topeasca il intindem pe peretii vasului si lasam la racit....
...pregatim blatul : mixam cele 2 oua cu un praf de sare...adaugam cacaoa..laptele...esenta...mixam....punem in continuare uleiul....mai mixam...adugam si faina impreuna cu praful de copt....omogenizam...
....hai sa facem si crema :mixam cele 5 oua cu zaharul...adugam laptele si esenta....omogenizam...
...in vasul in care am facut caramelul turnam crema....in mijloc turnam blatul....nu va speriati ca se amesteca....o bagam la cuptor....180 grade cam 25-30 minute....cand o scoateti veti vedea ca sau separat com[pozitiile....lasam sa se raceasca si rasturnam pe un platou....


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu