joi, 21 ianuarie 2016

tarta cu ciocolata

TARTA CU CIOCOLATA

....pt ca este iarna si ar merge un desert cu ciocolata m-am gandit la o tarta cu ciocolata.
Ingrediente :
1. pt blat :
-250 de gr de faina
-1ou
-100 de gr de zahar pudra
- 6 l;inguri de lapte
-100 de gr de unt.
-100 de ml de brandy
2. pt crema :
-400 de gr de ciocolate de menaj
-400 de gr de frisca lichida
-1 esenta de rom
-50 de gr de unt
- 1 plic de gelatina
- 2 linguri e cacao
3. pt decor :
-ce va place:frisca, fulgi de ciocolata, fructe de padure, ornamente de zahar...
 Sa ne apucam de blat. Intr-un castron ametecam ingredientele pt blat, le framantam pana nu se mai lipeste de degete adaugand faina daca mai trebuie.  Cand este gata il bagam la frigider pt o jumatate de ora. Intr-e timp gustati din brandy...il scoateti de la frigider si intindeti o foaie cat mai subtire pe care o asezati intr-o forma de tarta...indepartai surplusul de pe margini si intepati cu o furculita din  loc in loc ca sa nu se upla la copt .  Introduceti tava in cuptor si lasati pana incepe sa se rumeneasca. Cand este gata o scoateti si o lasati la racit.
  Intre timp ne apucam si de crema. Punem la fiert frisca, ciocolata rupta in bucatele , untul, cacaoa si gelatina...lasam pe foc pana se topeste ciocolata si se omogenizeaza compozitia. Daca s-a racit blatul  luam o lingura si ungem  foarte putin blatul cu brandy,... restul il beti...turnam compozitia peste blat si bagam la frigider pt 2 ore. Scoatem tarta si o ornam dupa bunul plac...
   Se poate servi la un pahar de vin desert sau un spumant demi dulce.

6 comentarii:

  1. manes, prajitura a fost super. ce-i drept am gustat-o a doua zi dupa "producere", dar de la mine ai un mare RESPECT!

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. pai, gagica e la regim si s-a abtinut, nu a mancat tot, asa ca mi-a ramas si mie. ;)

      Ștergere
  3. O reteta simpla si buna o sa fac si eu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma gindeam ca daca erai mai aprope de mine iti dadeam o comanda pt astazi sa imi faci un tort si ceva bun de mincare ca am invitati la masa si eu nu prea am timp.

    RăspundețiȘtergere